Research Skills in Fall Semester

Join our courses and get to know tips and tools for your research and studies!

You will learn how to integrate GitHub and open science techniques into your research process, what to include in a replication package and more.

Whether you are a student, at the beginning of your career or already working in academia – our experts will provide you with the expertise you need to be successful.

Semester Program

17 September: Research Data Management at Uni Mannheim
24 September: GitHub for Research (Data)
1 October: Introduction to Open Science
8 October: Data Management Plans Workshop
16 October: AI Playground: KI-Tools für Studium und Forschung (in German)
22 October: Replication: „I packed my replication package and in it I put …“
29 October: Open Access
5 November: Replication Crisis
12 November: Open Educational Resources (OER)
13 November: Digital History: Erschließung historischer Quellen mit eScriptorium (in German)
19 November: Pre-registration of Research Projects
26 November: Grundlagen der Erstellung digitaler Editionen (in German)

Find out more about our program and register for the online courses via the student portal. External attendees please register via the link in the respective event announcement.

Foto: Anna Logue

Dieser Beitrag wurde unter Aktuelles, Allgemein, Services, Topmeldungen, Veranstaltungen veröffentlicht. Setze ein Lesezeichen auf den Permalink.